Минерали

Минерали

Какво са минералите?

Минералите представляват клас неорганични вещества, които се срещат естествено в различни храни. Човешкото тяло се нуждае от около двадесет различни минерали, за да функционира правилно. Двата основни класа минерали са макроминералите и микроелементите. В Съединените щати са разработени препоръчителни хранителни добавки (RDA) и адекватни приема (AI) за 3 макроминерала и 9 микроелемента. Минералите са от съществено значение за голямо разнообразие от метаболитни и физиологични процеси в човешкото тяло. Минералите участват в свиването на мускулите, нормалния сърдечен ритъм, провеждането на нервни импулси, транспортирането на кислород, окислителното фосфорилиране, активирането на ензимите, имунните функции, антиоксидантната активност, здравето на костите и киселинно-алкален баланс на кръвта. Тъй като много от тези процеси се ускоряват по време на тренировка, за оптималното функциониране е необходимо адекватно количество минерали.

 

Спортистите трябва да получават адекватно количество от всички минерали в диетата си, тъй като недостигът на минерали може да влоши оптималното здраве, а увреждането на здравето може да повлияе неблагоприятно на спортните постижения. Моган и други отбелязват, че желязото и калция са двата микроелемента, които най-вероятно са с ниско съдържание в диетата, особено при младите спортисти. Въпреки че всички минерали могат да играят роля в различни метаболитни и физиологични процеси, ТУК ще се съсредоточим върху онези минерали, които са получили изследователско внимание или внимание по отношение на въздействието върху физическите резултати или здравето на спортиста.

 

Двадесет минерала са от съществено значение за хората. Обикновено се класифицират в две категории: основни минерални елементи или макроелементи и микроелементи или микроелементи. Минералите се характеризират с голямо разнообразие, тегло и функция. Количествата в организма са много променливи: близо 1 кг за калций и фосфор, няколко грама за най-обилните микроелементи като желязо, цинк и флуор и по-малко от 1 mg за хром и кобалт. С изключение на йод, флуор и кобалт, всички останали минерали играят множество роли в организма. Те участват в широк спектър от функции като минерализация, контрол на водния баланс, мускулна, нервна и имунна система.

 Хранителни добавки с Минерали и ролята им в спорта

В обобщение Дефицитът на минерали може да влоши постиженията на всеки спортист. По-специално, коригирането на анемията с дефицит на желязо ще подобри аеробната издръжливост. Тъй като жените атлети са по-предразположени към недостиг на желязо, се препоръчва на спортистите да се подлагат периодично на кръвни тестове, за да се определи състоянието на хемоглобина. Оптималното хранене с калций за здравето на костите също е важно за жените спортисти, особено тези в спортовете с контрол на теглото. Като цяло добавките с калций , магнезий , желязо , цинк , мед и селен повишават спортните постижения при всички спортисти. Хромът , борът и ванадийът са проучени като потенциални анаболици чрез усилване на ефекта на инсулин или тестостерон. Проучванията съобщават за благоприятни ефекти на добавката върху телесния състав или мускулната сила и издръжливост. Значителни подобрения се наблюдават в максималното усвояване на кислород и / или аеробна издръжливост.

BioTech USA Multi Mineral Complex

BioTech USA Multi Mineral Complex – Всички минерали, от които се нуждаетеBioTech USA Multi Miner..

15.00 лв.

Now Foods Full Spectrum Minerals

Now Foods Full Spectrum Minerals – Всички минерали, от които се нуждаетеNow Foods Full Spectrum ..

45.00 лв. 39.60 лв.