Растителни протеини

Растителни протеини

Каква е ролята на растителните протеини?


Растителни протеини спасителен пояс за бъдещото изхранване на населението. През 2050 г. на Земята ще има повече от 9 милиарда човешки същества. Бъдещите проучвания показват, че ще има сериозен недостиг на храна съдържаща протеини, а не на мазнини и въглехидрати.

Растителни протеини, ще бъдът спасителен изход за човечеството, защото те могат да бъдат произведени по-лесно и с по-малко разходи. Ето защо ние трябва да намерим баланс между растителните и животинските източници на протеини в нашата диета. В съвременните общества, консумацията на протеин е една трета от растителни протеини в съотношение на две-трети от животински протеин. Това съотношение трябва да се изравни и да консумираме по-малко животински протеини и малко повече растителни протеини.

Растителните протеини са ключов елемент в бъдещото хранене


В бъдеще, може да се включат и други източници на протеини, като водорасли, насекоми, дрожди, които са по-биотехнологични подходи. Във всеки случай, трябва да отговарят на протеинови нужди, които продължават да са предизвикателство за 2050 година.
Трябва ли да се говори за конкуренция между растителен и животински протеин? Това със сигурност не е състезание, а допълване на баланса от профила на аминокиселините, които изграждат протеините. За разлика от захарите и мазнините, ние не разполагаме с капацитет за съхранение на аминокиселини. Затова трябва да се намери сигурен и редовен, балансиран прием в нашата диета, за да се запази нашата мускулна маса и свързаните функционални протеини.

Важността на растителни протеини


Всички традиционни ястия комбинират бобови растения (грах, черен боб или леща) и зърнени култури (пшеница или ориз). Още много преди науката и в частност диетологията да се намеси, нашите деди разбират, че тази комбинация е особено богата и балансирана храна. В действителност, тази комбинация между бобови растения и зърнени култури осигуряват както енергия така и протеини. Но още по важно ,те са взаимното допълващи се храни. Зърнените храни са богати на сяра съдържащи аминокиселини, но с много големи дефицити на лизин. Бобовите растения са богати на лизин, но съдържат по-малко серни аминокиселини. Така, двата източника на протеин се балансират. В диети с ниско съдържание на месо, едновременна консумация на зърнени и бобови растения помага да доставите незаменими аминокиселини, които тялото ни не може да произвежда.

Според източник на храна, протеините могат да имат различни ефекти върху метаболизма на костите. Животинските храни, предлагат предимно киселинни прекурсори, докато растителните протеини са придружени от алкални прекурсори, които не се срещат в храни от животински произход. Диетичния дисбаланс между киселини прекурсори и основи, води до хроничен киселинен товар, който може да окаже неблагоприятно въздействие върху костите.
зърнени
храни
Ккал на 100 грамаПротеин (г / 100 g)Протеин (г / 1000 ккал)
амарант37414,4538,64
овес38916,8943,42
пшеница33512,3436,87
булгур34212,2935,94
просо37811,0229,15
ечемик35412,4835,25
киноа37413,1035,03
ориз3647,0819,45
див ориз35714,7341,26
ръж33514,7644,06
сорго33911,3033,33
При зърнените култури, само ориза е под препоръчаните граници (27.5 до 37.5). При овес, ръж и дива пшеница, има повече от 40 грама протеин на 1000 ккал.
бобови растенияКкал на 100 грПротеин (г / 100 g)Протеин (г / 1000 ккал)
фъстъци56725,8045,50
кафяв боб32919,8760,40
фенугрийк32323,0071,21
боб33921,7064,05
боб34126,1276,60
леща34925,3872,71
mungos34424,5471,32
грах815,4266,91
грах34124,5571,99
нахут36419,3053,02
(Тофу)13111,8390,55
Балансираната диета е балансирано разпределение на хранителни вещества, без излишна енергия .Това са примерните проценти от общия прием на калории, те се различават значително ако спортувате или се занимавате с фитнес или тежък физически труд. Тогава процентите протеин се завишават до около 30% от дневните приети калории.
  • протеин 11 до 15%;
  • мазнини, от 30 до 35%;
  • въглехидрати, 50 до 55%.
На практика това означава, че за 1000 приети ккалории, 110 до 150 ккал трябва да са от протеини. 1 грам протеин съдържа 4 ккал, това означава 27,5 до 37,5 грама протеин. 
Според официалните препоръки, всеки 1000 ккал трябва да доставят 27.5 до 37.5 грама протеин .
Може да изберете протеини на прах от fitnessdobavki.bg. Сайта разполага с наличности на соев протеин, оризов протеин, грахов протеин и веган бленд със няколко източника от растителен протеин. Цените са достъпни и можете да разчитате че са най-ниски на пазара. Разгледайте всички наши предложения на растителни протеини https://fitnessdobavki.bg/rastitelen-protein
Покажи
Ред
Haya labs 100% All Natural Rice Protein Unflavored -3%

Haya labs 100% All Natural Rice Protein Unflavored

100% All Natural Rice Protein е неовкусен протеин на прах със 100% естествен растителен произход - п..

29.00 28.00

Haya labs All Natural Pea Protein Isolate -4%

Haya labs All Natural Pea Protein Isolate

100% All Natural Pea Protein Isolate е висококачествен протеин на прах със 100% растителен произход...

28.00 27.00

MyProtein Vegan Blend -4%

MyProtein Vegan Blend

Vegan Blend е източник на аминокиселини с разклонена верига (BCAAs) левцин, изолевцин и валин.протеи..

67.00 64.00

Now Foods Brown Rice Protein -0%

Now Foods Brown Rice Protein

Now Foods Brown Rice Protein e протеин на прах със 100% естествен растителен произход - произлиза от..

76.00 75.99

Now Foods Pea Protein -0%

Now Foods Pea Protein

Now Foods Pea Protein е без-ГМО растителен протеин изолат, който съдържа впечатляващите 24 грама лес..

76.00 75.99

Now Foods Plant Protein Complex -1%

Now Foods Plant Protein Complex

NOW Foods Plant Protein Complex е веган протеинова смес от грах, кафяв ориз, коноп, и киноа. За акти..

80.00 79.00

Растителен Протеин -14%

Растителен Протеин

Какво представлява комплексът от растителни протеини?6 Различни източници на растителни протеиниС до..

35.00 30.00


Растителни протеини от Кафяв ориз - Brown rice protein

Кафяв ориз, като основен източник на протеин на растителна основа


От години вегетарианци и вегани, се опитват да доставят нужния на организма протеин от различни хранителни източници. Дълго време на пазара нямаше достатъчно предложения освен соев протеин. И много хора особено спортисти, при които прием на белтък на прах като фитнес добавка, беше наложително, изпитваха затруднения. В днешно време това вече не е проблем и има разнообразни растителни източници на протеин. Кафявият ориз  има редица предимства пред останалите зърнени култури, и поради тази причина се счита ,за основен хранителен  източник. Сега науката и съвременните технологии ни предлагат високо качество протеин изолат от ориз. Какви са предимствата и на оризов протеин.


Предимства на Brown Rice Protein Powder

  • За поддържане на добра фигура и при диети,е добре познат и широко използван кафяв ориз. Сега може да добавите и прием на протеин от ориз,защото той не води до натрупване на мазнини, тъй като е нискокалоричен.
  • Растителен протеин от кафяв ориз е Organic продукт с  80% съдържание на протеин
  • Пълно и лесно смилаем протеин и висока степен на разтворимост във вода
  • Brown Rice Protein е направен от органичен, без ГМО, цял кафяв ориз изключително подходяща вегетарианска формула-протеин за вегетарианци
  • Растителен протеин от кафяв ориз няма химически добавки, сулфати
  • Кафяв ориз калории: Малко количество от кафяв ориз,дори само 100гр , засища страшно много и то за дълго време въпреки,че съдържа много малко калории. Това се отнася и за протеина произведен от кафяв ориз. След прием на Brown Rice Protein се чуствате сити за дълго време.

най-добрия растителен протеин

  • Кафявият ориз подпомага метаболизма, тъй като съдържа много Фибри,така с прием на протеин от кафяв ориз,ще се снабдитес необходимото количество протеини от растителен произход и доза здравословни фибри 
  • Brown Rice Protein е напълно Source Naturals , без глутен, без опасност от алергични реакции 
  • протеин направен от Кафяв ориз, съдържа Калий, който помага да се отдели излишния натрий от организма, и така чувството на подутост се елиминира 
  • В състава си този вегетариански протеин включва изключително важните за организма селен,витамини от група B и манган. 
  • Растителен протеин от Кафяв ориз е предпочитан при диабет,защото стабилизира нивото на кръвната захар 
  • Наричат Brown Rice protein още-Азиатското чудо,защото има успокоително действие,тъй като стимулира производството на серотонин 
  • Прием на Растителен протеин от кафяв ориз помага при проблеми с репродуктивната система. 
  • В спорта brown rice protein powder е отличен вариант за Vegan Protein Supplements при вегани и вегетарианци ,един от най-предпочитаните растителни протеини


Протеин от Грах качествени характеристики


Растителния протеин като цяло е с по-ниска биологична стойност от животинския и млечния протеин. В нашата статия Биологична стойност (BV), сме посочили най-подробно реда и Biological Value на протеините(BV), която е от основно значение за неговото усвояване,когато става въпрос за изолати, както при Протеин от грах,нещата стоят по друг начин. 

Super Pea Protein Isolate

В пресния грах концентрацията е около 6 % но при  Super Pea Protein Isolate, тя достига до около 90% Грах е беден на метионин, който спада към  незаменими аминокиселини ,но при форма на протеин на прах изолат, има толкова метионин, колкото и в повечето от останалите Видове протеиниГрахов протеин на прах спада към бавно смилаемите протеини, той има висока усвояемост (изследванията показват над 90 на 100 усвояемост), но доставя на организма часове аминокиселини(бавен протеин) , за разлика от суроватъчния протеин. Има приятен вкус, и притежава много добър аминокиселинен профил, който ще разгледаме в следващата статия. Осигурява на организма гама от пробиотици, важно за здравето на стомашно-чревния тракт.

В производството на протеин от грах се използва зелен изсушен и разделен на две грах. Така се извлича концентрата от него. Чрез специална екстракция и процеси на пречиства­не,се  премахват голяма част от въглехи­дратите. Super Pea Protein Isolate е един от най-пречистените протеини със изключително високо съдържание на чист протеин. Грахов протеин на прах е с по- високо съдържание на аминокиселината аргинин,значително по високо от су­роватъчен, казеин, яйчен и соев протеин. Не е за пренебрегване факта, че съдържа повече л-глутамин от суроватъчен и яйчен протеин, и е по-богат на разклонена верига аминокиселини - ВСАА от соев протеин. Стойностите на бцаа се равняват на тази при суроватъчен, казеин и яйчен протеин.

съдържание на основните аминокиселини, между различните Видове растителни протеини

 Какво съдържа Протеин от Грах


Грах ( Pisum sativum L.) се превръща във важен източник на растителни протеини и потенциална алтернатива на соя не само в Европа а и в цял свят. Добрите функционални свойства в хранителни приложения, висока хранителна стойност, достъпност и относително ниска цена правят Протеин от грах предпочитан източник на протеини. Също така, граховите зърна и протеините от грах са богат източник на биологично активни компоненти, които могат да окажат благоприятно влияние на Вашето здраве и терапевтични ефекти.



Грахов протеин съдържа Аргинин


Съдържанието на много аргинин, го прави предпочитан протеин и при спортистите особенно при билдерите. Аргинин е важен за повишаване на nitric oxide. Азотния оксид, е основен фактор за по-добро възстановяване.Като основна съставка в азотните бустери, той разширява кръвоносните съдове,така доставя повече важни  хранителни вещества.

Кислорода и анаболните хормони увеличават присъствието си при повишаване на азотния окис , това е важно за подобряване на мускулното развитие. Това прави  Super Pea Protein Isolate чудесен  запротеинов шейк преди тренировка.


Високото съдържание на ВСАА и глутамин


Високото съдържание на ВСАА и глутамин го прави  подходящ, и след тренировка,когато тези аминокиселини са от основно значение за Вашето възстановяване и развинтие. Грахов протеин на прах,е растителин протеин с хипоалергенени качества-не предизвиква алергични реакции. Pea Protein Isolate е полезен за хора с хранителни  алергии към соя или млечни продукти.

Вегетарианците,които не желаят да консумират животински източници на протеин, телешки, суроватъчен  или казеин протеин, са основните ползватели на Граховия протеин. Фитнес маниаците, ще го намерят за особено полезен и заради цената, която е значително по евтина от тази на останалите Видове протеин, и заради отличния му аминокиселинен профил.    
          
Разбира се, това не означава че ще замести прием на суроватъчен протеин, който е важен за спортистите, на може да се добави прием на грахов протеин към протеиновите шейкове, които се консумират преди и след тренировка или по друго време от деня. Така ще увеличиш допълнително приема на глутамин, аргинин и ВССА.



Сравнително съдържание на основните аминокиселини, между различните Видове протеин


Аминокиселини
Видове протеини
В грамове
Гахов
Суроватъчен
Казеин
Яйчен
Соев
Аргинин
8.7
1.7
4.2
5.6
7.5
19.0
Глутамин
17.2
16.2
20.6
13.5
ВСАА-разклонена верига аминокиселини
Левцин
8.2
9.5
9.2
8.5
8.1
Изолевцин
4.7
6.2
5.2
6.0
4.8
Валин
5.0
5.3
5.8
7.0
5.0
Метионин
1.3
1.9
3.3
3.6
1.3

 

Соев Протеин


Soyfoods отдавна са ценени сред вегетарианците, както храни източник с високо съдържание на протеин. Соята се различава значително в макро-хранително съдържание от други бобови растения. Като съдържание на мазнини и протеини, и ниско количество въглехидрати. През последните години, Соя и специфичните соеви съставки, особено изофлавони, са предмет на много научните изследвания. Над 2000 проучвания и изследвания свързани със соя и соеви  продукти се публикуват ежегодно. Тези изследвания се фокусират предимно върху ползите, които Soyfoods могат да предоставят за здравето на човек, свързани с тяхното съдържание на уникално полезни хранителни вещества. Има особен интерес към ролята, която

Соевите храни и продукти, за намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания, остеопороза и някои форми на рак. Въпреки това, естрогено-подобни ефекти на изофлавони, наблюдавани при проучвания, изразиха загриженост за потенциалните вредни ефекти от консумацията на soyfood. Тук ще разгледаме въпроси, свързани със соя, препоръки за оптимални количества за прием, потенциалните противопоказания за прием на соя , соеви продукти и соев протеин.


източници на протеин при вегетарианци

При разглеждането на доказателства от проучвания ,които сочат, че, с изключение на тези лица които имат алергия към соевия протеин, Soyfoods може да играе изключително полезна роля в хранителния режим на вегетарианците.

Опасенията за нежелани реакции от прием на hranitelnidobaki със соев протеин, които не са подкрепени от клинични проучвания са неоснователни. При вегетарианци, прием на хранителни добавки със соев протеин, може да достигне от два до четири порции от по 30 грама, на ден.


Соя изофлавони и Соеви изофлавони странични ефекти


Приблизително 2000 документа и публикации от изследвания свързани със соевите продукти-продукти които съдържат соя (соеви храни и соев протеин), се публикуват ежегодно,те са насочени предимно към превенция на някои хронични заболявания. Има особен интерес в разбирането на възможни защитни ефекти на соев протеин, срещу болест на сърцето-сърдечно-съдови заболявания, остеопороза,и някои форми на рак,както и влиянието на соев протеин при менопауза и горещи вълни. Интересът се подхранва до голяма степен от факта, че сред често консумираните храни, соя и храни, и произведени от тях са уникални хранителни източници на изофлавони. Повече от половината публикации всяка година се разглеждат конкретно тези соеви съставки, които са естествени diphenolic-дифенолни съединения, и се свързват с естрогенните рецептори.

Въпреки че изофлавоните-соя изофлавони са свързани с определени ползи за здравето, те са и в основата на някои от най-новите полемиките около Soyfoods и дават повод за известна несигурност сред вегетарианците, и здравните специалисти, за достойнствата от добавяне на соев протеин към диетата.

Тъй като вегетарианците и особено веганите са обикновено потребителите,които най-често използват соеви протеини и продукти от соя, е важно да се обърне внимание на последствията за здравето от добавяне Soyfoods. Трябва да се има предвид ,че някои от хората които приемат соеви храни и протеини от соя, изоставят напълно всички или поне някои видове животински продукти от диетата си.

За това ще разгледаме въпроси, свързани със соя (соеви храни и соев протеин),  и хроничен риск от заболяване,  препоръки за прием и  възможните противопоказания. Тъй като в момента има достатъчно количества клинични и епидемиологични данни за решаване на тези въпроси, ще се опитаме да синтезираме най-основните и съществени от тях.

 Изофлавони са подклас на флавоноиди, но с много по-ограничено разпространение в природата. Съдържащите се в соя и неферментирали соеви храни, изофлавони са предимно под формата на β-гликозиди (по-малко от 2% присъства като агликон). Трите соеви изофлавони, генистеин, даидзеин и глицитеин и различните им форми гликозиди допринасят за приблизително 50, 40, и 10 процента съответно, от общото съдържание на изофлавони. Общото правило за определяне на съдържанието на изофлавони на традиционните соя (соеви храни и соев протеин), е многократно на грам протеин в тази храна от 3.5 мг. Това съотношение е резултат то високо преработени соеви продукти, тъй като по време на обработката,значителна част от съдържанието на изофлавон може да бъде изгубено.

Плазмените нива на изофлавони се увеличават в пряка зависимост от количеството погълнати храни от соя (соеви храни и соев протеин), Дори и при по-висок прием, понякога при усвояване може да станат по-малко ефективени .Тъй като полуживота им е около 6 до 8 часа, в рамките на 24 часа от консумацията на соя (соеви храни и соев протеин),повечето изофлавони се отделят от тялото.