Аминокиселини

Аминокиселини

Аминокиселини, просто и ясно са "Нещо, без което не можете". Независимо от вашите цели-покачване на мускулна маса, отслабване, изчистване на мазнините или просто тонус и здраве, има ли натоварване – трябва да има и подобаващо възстановяване. Колкото по-тежки и сериозни са тренировките, толкова повече тялото ви се нуждае от всички аминокиселини!  Мястото на фитнес добавка, като аминокиселина във вашия сак е задължително.

Какво са Аминокиселините

В света на хранителните добавки, протеините - дали от суроватка или от друг източник, имат тенденцията да се задържат, като лидер над всички тях. Ако сте забравили урока по биология от гимназията, Белтъците са изградени от аминокиселини. Двадесет процента от човешкото тяло се състои от протеин. Протеина играе решаваща роля в почти всички биологични процеси а аминокиселините са градивните елементи на протеините. Всъщност, тези aminokiselini са самата причина, протеина да е толкова важен. Много просто, aminokiselinite са градивните елементи на живота. Когато погълнете протеин, тялото ви го разгражда на отделните aминокиселини, и ги разпределя за каквото е необходимо в момента. Голяма част от нашите клетки, мускулите и тъканите се състоят от aминокиселини, което означава, че те извършват много важни телесни функции. Те също така играят ключова роля при транспортирането и съхранението на хранителни вещества. Amino acids имат влияние върху функцията на органи, жлези, сухожилия и артерии. Те са също така важни за лечение на рани и възстановяване на тъканите, специално в мускулите, костите, кожата и косата, както и за премахването на всички видове отпадъци от обмяната на веществата.

 

Аминокиселини Прием

Аминокиселини от основно значение и при мускулна маса и при отслабване

За какво се приемат аминокиселините? За разлика от времето преди няколко години, много лекари вече препоръчват, прием на аминокиселини (като хранителни добавки) дори и на хора които не са спортисти, защото aminokiselinite имат положителен ефект за всеки човек. В реалния свят безброй фактори лишават телата ни от възможността да получават пълна и балансирана доставка на жизнено важни хранителни вещества. Сред тези фактори са замърсяването, причинено от изгарянето на изкопаеми горива, хормоните приемани от месото от едър рогат добитък, интензивното използване на торове в селското стопанство, и вредни навици като пушене и пиене,неправилно и нередовно хранене, всички тези фактори лишават нашите тела от най-важните хранителни вещества. Още по-лошото е, че храната, с която се храним ежедневно е буквално изкуствена.
 

За премахване на дисбаланс в организма

 

Аминокиселините, могат да ни помогнат да си доставим това, което се губи от преработката на храните, по този начин, помагаме на здравословното си състояние и така се чустваме силни и енергични. Ако тялото не приема минималната енергия и хранителни вещества, то не може да изпълнява своите телесни и умствени функции. Без необходими витамини, протеини (аминокиселини), микроелементи и минерали, съществува риск от множество заболявания и метаболитни разстройства. Те могат да имат сериозни последствия. Повечето болести, на съвременната цивилизацията са резултат от дисбаланс в нашия метаболизъм. Amin acid са солидно отговорни за постигането на балансиран метаболизъм. Като в това число се има предвид количество на наличните свободни aminokiselini в човешкото тяло.

 

Биосинтез на Протеина

Ако ние консумираме достатъчно протеин в диетата, протеинът се разбива в стомашно-чревния тракт на отделни аминокиселини. След това се връща отново в мускулите, като нов протеин. Този биологичен процес се нарича биосинтеза на протеина. Количеството на aminokiselini се трансформира, или "обменя" три до четири пъти на ден. Това означава, че тялото трябва да бъде снабдено с достатъчно aminokiselini, отчасти чрез биосинтеза на протеин, отчасти чрез храната или чрез консумация на подходящи хранителни добавки. Целта е количеството на свободни amino acids да е в правилната комбинация. Ако една или повече аминокиселини, не са налични в достатъчно количество, тогава производство на протеин отслабва и метаболизма се забавя. Ето защо aминокиселините са от основно значение за всеки човек и особено за спортистите. При стрес и сериозни ежедневни натоварвания тези нужди от aminokiselini и особено на някои от тях, като аминокиселини (ВСАА) и глутамин се засилват многократно. Какво прави някои amino, уникални и незаменими за тялото Ви, особено когато става въпрос за фитнес.

 

Какви видове аминокиселини има?

Аминокиселините са химични съединения, които са градивните елементи на нашето тяло. Те са част от протеините , отговарят за хормоналния баланс, подпомагат регенерацията на клетките и участват в метаболизма на въглехидратите и мазнините. Аминокиселините могат да се комбинират и комбинират, за да образуват много сложни вериги. Тези видове съединения се наричат пептиди. Ако се състои само от две молекули, се нарича дипептиди, ако се състои от три - се нарича трипептиди и т.н.

 

Аминокиселините се разделят най-общо на екзогенни (незаменими) и ендогенни (заменими). Ендогенните аминокиселини включват: таурин, аланин, орнитин, цистеин, карнитин, глицин, хомосерин, глутамин и аспарагинова киселина. Що се отнася до незаменимите aминокиселини човешкото тяло не е в състояние да ги произвежда самостоятелно. Хистидин, Изолевцин, Левцин, Лизин, Метионин, Фенилаланин, Треонин, Валин.Следователно, наш дълг е да създадем такава балансирана диета, която да осигурява на тялото необходимия пакет от всички екзогенни aминокиселини в подходящи количества. Това е необходимо, особено в случай на физически активни хора. Ето защо на пазара можем да намерим толкова много хранителни добавки, които съдържат aминокиселини.  

 

 Незаменими аминокиселини

Тази група аминокиселини включва: лизин - укрепва имунитета и има антивирусни свойства, метионин - укрепва имунитета, регулира производството на растежен хормон, треонин - подпомага функционирането на нервната система, предпазва от депресия и увеличава хидратацията на кожата, левцин - намалява нивото на кортизол и ускорява растежа на мускулната маса, изолевцин - укрепва и изгражда мускулна тъкан, валин - изгражда мускулна тъкан и спомага за намаляване на телесните мазнини, триптофан - необходим е за производството на хормоните: мелатонин и серотонин . Първият от тях е отговорен за здравословния сън, вторият от хормоните влияе върху нашето благосъстояние и блокира апетита за въглехидрати, фенилаланин - засяга човешката ендокринна система, помага за облекчаване на мускулната болка. Хистидинът също принадлежи към тази група, която се произвежда само в малка степен от организма. .

 

Заменими аминокиселини

Десетте заменими аминокиселини могат да бъдат произведени в тялото. Към тях спадат: аланин, аспарагин, аспарагинова киселина, цистеин, глутамин, глутаминова киселина, глицин, пролин, серин и тирозин. Трябва да се отбележи, че определението "заменими" и "незаменими", не означава, че можете да се лишите от една група от aминокиселини. Изискванията може да се различава значително от човек на човек. Това какви нужди има всеки човек зависи от много и различни фактори. Тези фактори са физическа активност, възраст, стрес или заболявания. 

 

Ползи

Мнения:От основно значение за спортистите са три аминокиселини, левцин, изолевцин, и валин,наречени разклонена верига аминокиселини (ВСАА). Както подсказва името им, тези aminokiselini имат специална структура, която им позволява да се използват по начин, който другите amino acids могат само да мечтаят. Кои са най добрите aminokiselini Най-добрите аминокиселини[/caption] Какво точно прави ВСАА, и защо са толкова важни аминокиселини? Ако протеините са направени от aminokiselini, защо трябва да се вземат добавки amino-acids, вместо просто да си изпиете протеиновия шейк или да си изядете пържолата на обед? Суроватъчен протеин, естествено съдържа ВСАА. Така че, защо да взимаме отделно добавки аминокиселини. Дори и да е с високо качество суроватъчен протеин изолат или хидролизат, Whey ще съдържа само една определена доза от ВСАА - които също ще са смесени с всички останали aminokiselini. И не само това, аминокиселините се се конкурират за абсорбция една с друга. За да получите пълна полза от ВСАА, трябва да направите прием от разклонена верига BCAAs веднага след тренировка.С какво ще помогне това на трениращите фитнес?

 
 

За Мускулна маса

Аминокиселините Подобряват мускулния растеж: Добре, но какъв е смисълът? Какво BCAAs всъщност прави? Много неща, както се оказва. Основната причина, поради която хората приемат добавки аминокиселини, все пак, е растежа на мускулите. Левцин, доказано регулира и подобрява синтеза на мускулния протеин след тренировка. Стимулирани от стреса на вашата тренировка и подкрепени с прием на левцин, след нея, мускулите ви ще имат всичко необходимо, за да се развиват и да бъдете по-добре подготвени за следващата си тренировка.

 

С напредването на възрастта е налице постепенно намаляване на мускулната маса, сила и функция. В публикувано изследване, се доказва, че редовен прием на хранителна добавка, съдържаща есенциални аминокиселини (ЕАА) + аргинин може да подобри резултатите.

 

За Издръжливост

Аминокиселините Повишават издръжливостта: Добавките аминокиселини променят начина, по който тялото ви използва първичните си източници на гориво - въглехидрати и мазнини. За повечето спортисти, особено тези, които тренират спортове изискващи за кратък период, много интензивно натоварване,изчерпването на гликоген е основен проблем. Той води до изтощение и рязък спад в производителността. При проучване, е доказано че прием на BCAAs съхранява гликогена и се наблюдава 17.2% увеличение на времето, необходимо за неговото изчерпване. Как ВСАА защитава гликоген на тези спортисти? Освен това че влиза много бързо в кръвообращението и веднага поема високите изисквания от aminokiselini при натоварване и стрес, БЦАА аминокиселините включват и мазнините като източник на енергия. За тези, които се опитват да изчистят телесните мазнини, и спортисти които са на диета с ниско съдържание на въглехидрати, ВСАА ще помогне на тялото ви да преминете към използването на мазнини за гориво.

 

Аминокиселините задължителни при интензивни тренировки

Аминокиселините Намаляват умората: Във връзка с посочените по-горе констатации, BCAAs демонстрира способността си да предотврати настъпването на психичната умора,която понякога съпътства дългите тренировки. На първо място, това е така, защото съществува връзка между ниските нива на BCAAs и триптофан. Обикновено, когато вашите нива на BCAA са ниски, тялото произвежда повече триптофан, който след това се превръща в серотонин в мозъка и води до чувство на умора и отпадналост. BCAA добавки предотвратяват този процес.

 

За концентрация

Повишават концентрацията: Със задържането на триптофан далеч, добавките с аминокиселинни подобряват вашата краткосрочна памет и способности за обработване на информация. По време на състезания - особено тези, които продължават няколко часа - това може да бъде ключът към победата.

 

За мускулна маса

Аминокиселините Предпазват мускулите: Знам, че не звучи добре, но ние трябва да приемем суровата истина. Тренировките разпадат нашите мускули. Обикновено, точно това, е което кара тялото Ви да върви напред и да се развива. Но само при едно условие, че се възстановявате правилно,тялото ви се нуждае, да се възстанови за да става по-силно. Понякога, обаче, тренировките са много тежки и интензивни и мускулите ви всъщност се разграждат за да се използват за гориво. Спортистите които практикуват дисциплини изискващи издръжливост, силова издръжливост и тренират на гладно в калоричен дефицит са особено изложени на риск. ВСАА идва на помощ точно тук, за да защити вашите мускулни влакна от разпад.

 

За Възстановяване

Аминокиселините Подобряват възстановяването: Тази способност за увеличаване на синтеза на мускулния протеин и предпазване на мускулите означава, че можете да се възстановите от тренировките по-бързо, за да се върнете към залата по-силни. И не забравяйте, възстановителния период започва веднага след като приключи тренировката. Прием на протеини и aminokiselini веднага след тренировка Гарантира, че възстановяването е пълно, то е от жизнено важно значение за постигане на напредък.

 

При мускулна треска

Аминокиселините Намаляват мускулните болки: Предпазването на мускулите и подобряване на възстановяването, помагат да се ограничи възпалението и мускулната треска, което обикновено съпътства тежките тренировки. Ако вземем всички физически и психологически ползи от прием на аминокиселинни добавки ,ще стане ясно, че те подобряват цялостната ефективност. Тялото ви ще реагира по-добре на вашите тренировки и ще работите по-ефективно по време на самото натоварване. Това ви позволява да се запази фокуса и концентрацията, както и силата и издръжливостта.

 


Странични ефекти и противопоказания

                                                         Ефектите на аминокиселините

 В много страни от Европа, недобре балансираните диети водят до доставка на аминокиселини в тялото под международно препоръчаните нива. Профилактиката и лечение на някои заболявания често води до увеличаване на изискванията за дозиране на aminokiselini. Което означава, че трябва да се приема като добавки. Вегетарианците както и хора с хронични заболявания на черния дроб и бъбреците имат по-голям риск от развитие на недостиг на amino acids. Аминокиселините аргинин , глутамин , лизин, метионин и таурин има имуномодулиращи ефекти и са от полза за хора с имунодефицит. В крайна сметка, aminokiselini имат огромен потенциал за използване при лечение и профилактика на широк спектър от заболявания.

 
Изследванията през последните години показват, че аминокиселините са полезни срещу диабет, остеопороза, сърдечни проблеми, метаболитни нарушения, еректилна дисфункция, анти-стареене, както и при симптоми на менопауза. Въпреки че проучванията показват, че ефектите на aminokiselini са положителни, те все още не са добре признати в областта на медицинската наука в Европа. Те са необходими за изграждане на структурни протеини като колаген, ензими, съсирване механизми, антитела, транспортни молекули, мускулите и хормони.
 
 

Ефекта от прием на аминокиселини е безспорен а във някои случай употребата на aminokiselini, като хранителна добавка е абсолютно наложителна. Можете да се възползвате от най-ниски цени на фитнес добавки-amino acids и протеини от fitnessdobavki.bg. Така ще сте сигурни че доставяте необходимото количество за деня.

EFX Training Ground EAA

Всички Незаменими Аминокиселини за ултра възстановяване и по-голям мускулен синтезАко тренирате ..

52.00 лв. 48.00 лв. Без данък 48.00 лв.

Muscletech's Amino Build Elite

3 продукта в 1 – Аминокиселини, Peak ATP, ИзотоничниЕлитен комплекс за повече сила, издръжливост..

79.00 лв. Без данък 79.00 лв.

SFD EAA Pro Instant

SFD EAA Pro Instant – Есенциални аминокиселини EAA за по-добро възстановяванеSFD EAA Pro Instant..

52.00 лв. 45.00 лв. Без данък 45.00 лв.


най-ниска Цена от fitnessdobavki.bg
 

Аминокиселини - фитнес добавка #1

Тренировките с тежести имат безспорен ефект върху растежа на мускулите или намаляването на подкожните мазнини, но този ефект е съботиран ако синтеза на мускулния протеин не надвишава разграждането на мускулния протеин. Трябва да има положителен азотен баланс. Тренировките с тежести подобряват азотния баланс, но при липса на прием на аминокиселини след тренировка, баланса остава отрицателен (т.е. катаболен). Отговорът на организма е забавяне на мускулния протеинов метаболизъм, което намалява възстановяването и резултатите от тренировката. Amino acid приемани в този период са от основно значение за мускулната хипертрофия (покачване на мускулна маса) или запазване на мускулите по време на диета.

 

Прием

 

Но дори и за тези, които искат да отслабнат, аминокиселините са от основно значение за да поддържат обмяната в оптимални нива. Забави ли се обмяната и отслабването става трудно а Свободните аминокиселини са важен регулатор на мускулния протеинов метаболизъм. Взаимодействието на метаболитните процеси след тренировка и наличието на аминокиселина увеличава стимулирането на синтеза и резултатите са покачване на мускулна маса и сила в дългосрочен план. Хормоните, особено инсулин и тестостерон, имат основна роля като регулатори на синтеза на мускулния протеин и мускулна хипертрофия. Ето защо трябва да се използва техния пик След тренировка, за да се предотврати разграждането на мускули и да се стартира възстановяването. Само това е гаранция, че усилията ви в залата ще са възнаградени. Естествено всяко хранене през деня е важно и то трябва да ви доставя нужните протеини, които се разграждат до Amino acids. При поглъщане на малки количества aminokiselini, през целия ден Вие си гарантирате успех в програмата, независимо дали тя е за отслабване, за покачване на мускулна маса или здраве и тонус. Дайте добър старт на деня с прием на kompleksni aminokiselini и задължително веднага след тренировка. Ако тренировките са много тежки, направете и прием на amino acid complex по време на тренировката.

 

Основни Ползи и Действие

 

Когато стартирате Вашата фитнес програма или започнете да практикувате друг любим спорт, едва ли се сещате за прием на aminokiselini. Радвате се на добрия тонус, резултати и подобрено настроение, което дава всяка добра програма. Нормално е всичко върви добре, и за какво Вие да мислите за по добро възстановяване. Когато обаче натрупате достатъчно месеци активни тренировки, започвате да чувствате, че нещата не са както в началото. Нито резултатите, нито тонуса е същия, често започвате да се прибирате в къщи, изморени повече от обичайното. Преумората се трупа и започват чести настинки, лоши резултати в залата. Дори започвате да пропускате и тренировки, защото не се чувствате достатъчно възстановени. Еми крайно време е, да се сетите вече и за прием на Незаменими аминокиселини.Това е основата за добро възстановяване и успехи във залата. Трябвало е дори по-рано да започнете, за да си спестите всичките неприятности и болежки свързани с не доброто възстановяване. Прием на amino acid complex преди и след тренировка, ще ви гарантира че труда който сте хвърлили в залата ,ще бъде възнаграден и сдобри резултати.

 

А за сериозно спортуващите едва ли стои на дневен ред въпроса да пия ли аминокиселини. Те отдавна са наясно, че без да поставиш основа на добро възстановяване, не можеш да търсиш добри резултати, дори и като любител.