Цинк

Цинк

Какво е цинк?

Цинкът е микроелемент, който се забравя твърде често. Когато има дефицит на цинк, настъпва бърза умора, липса на мотивация. Малко е известно, но минералите са по-важни за начина на живот на спортистите, отколкото витамините и протеините. По отношение на здравето тези минерали трябва да се доставят от разнообразно хранене, тъй като те участват в химичния процес, който е от съществено значение за доброто функциониране на човека. Цинкът например е един от основните минерали и има много качества и предимства. По-конкретно участва в производството на естествен тестостерон, намалява умората, повишава мотивацията и най-вече, подобрява силата, натрупването на мускули и загубата на мазнини. Приемът на цинк може не винаги да е достатъчен, за да задоволи физическите и емоционални показатели, свързани със спорта . В този случай какво по-хубаво от хранителна добавка за запълване на този дефицит 

 

Защо трябва да приемате хранителни добавки с цинк?

Цинкът е микроелемент, който има много ползи за организма, и е абсолютно неабходимо да си го доставяте в нужните количества,  особено когато тренирате интензивно. При активни спортисти, цинк присъства в организма в абсолютно минимални количества и често има дефицит.

За да го получим по естествен начин, обикновено се стремим да набавим храни, богати на цинк, като стриди, пшеничен зародиш, телешки черен дроб, раци или омари.

Ако обаче по определени причини приемът на цинк не може да бъде получен чрез храна, хранителните добавки са задължителни. Те се намират под формата на капсули, които да се приемат на празен стомах, защото по този начин те се усвояват най-добре от организма. Внимавайте обаче, тази добавки трябва задължително да се консумира максимум от един до два месеца.

 

За подобряване на спортното състояние


В спортната практика той проявява особен интерес към хранителните добавки, известни като суроватка(суроватъчен протеин) или L-Carnitine. Самият цинк, има директно влияние върху метаболизма на липидите, въглехидратите и участва в синтеза на протеини. Всеки дефицит на цинк влияе на физическите показатели.

Какви са предимствата на цинка?

В спорта цинкът играе важна роля на различни нива, независимо дали физически или психически.

✓ Увеличава настроението


Доказано е, че цинкът в тялото има тенденция да намалява депресивното поведение.

 

✓ Увеличава производството на тестостерон


Цинкът участва в производството на тестостерон . 

 

✓ Подобрява силата и мускулната маса


Наличието на цинк позволява по-голямо производство на хормоните, отговорни за мускулния анаболизъм. Например тестостерон, който играе роля за значението на мускулите и тяхното развитие.

 

✓ Той насърчава загубата на мазнини


Загубата на мазнини чрез цинк се организира чрез инсулинова сенсибилизация. Цинкът позволява на глюкозата да се абсорбира от клетките, което предотвратява натрупването на мазнини и понижава нивата на глюкозата в кръвта. Накратко, той основно се намесва в метаболизма на протеини и мазнини.

 

✓ Има положително въздействие върху кожата


Ето защо често препоръчваме хранителни добавки с цинк за хора с акне. Благодарение на антиоксидантните си, противовъзпалителни и антибактериални действия, прави кожата на грозни пъпки.
 

Haya Labs Zinc 15 mg 120 Caps

Защо да изберете Haya Labs Zinc 15 mg 120 CapsТвърди се, че почти 10% от населението има недости..

16.00 лв.

Haya Labs Zinc Picolinate 30 mg 60 Тabs

Защо да изберете Haya Labs Zinc Picolinate 30 mg 60 ТabsТвърди се, че почти 10% от населението и..

15.00 лв.

Naturalico Zinc 50 mg 60 caps

Защо да изберете Naturalico Zinc 50 mg 60 capsТвърди се, че почти 10% от населението има недости..

23.00 лв.

Now Foods Zinc Picolinate 50 mg

Защо да изберете Now Foods Zinc Picolinate 50 mgТвърди се, че почти 10% от населението има недос..

22.00 лв.

Pure Nutrition Zinc Picolinate 50mg

Защо да изберете Pure Nutrition Zinc Picolinate 50mgТвърди се, че почти 10% от населението има н..

15.00 лв.