Прием на белтъчини и аминокиселини

Публикувано от Ivan 13.07.2018 0 Коментари

Трябва ли да пия протеин на прах и аминокиселини преди и след тренировка

 

  Всеки сериозно спортуващ знае, че след тренировка прием на протеин е абсолютно задължително, за  изграждане на мускулна маса, увеличаване на силата и по-бързото възстановяване .

Метаболитен прозорец съществува веднага след тренировка, и той има голямо влияние върху тренировъчния успех.Независимо дали става въпрос за спортовете за издръжливост, или се опитвате да увеличите мускулната маса, който не използва тази метаболитна промяна, рискува да се лиши от добри резултати и напредък.

Аминокиселините за какво служат

 
Аминокиселините са в основата на всички жизнени процеси, тъй като те са абсолютно необходими за целия метаболитен процес. Тяхната основна задача е да се осигури оптимален транспорт и оптимизира съхранението на всички хранителни вещества - вода, липиди, въглехидрати, протеини, минерали и витамини. Повечето заболявания, свързани с модерния начин на живот, като затлъстяване, висок холестерол, диабет, безсъние, еректилна дисфункция или дори артрит се дължат на основните метаболитни разстройства. 
 

Аминокиселини формули

 
 Протеините са малки молекули, състоящи се от аминокиселини. Аминокиселините са градивните елементи на протеините.
 

След като протеините са изградени от аминокиселини, защо трябва да пия и аминокиселини и протеини?

 
Това е един от първите и основни въпроси, които тормозят начинаещите. Особенно хората които се притесняват от предозиране, натрупване и аминокиселини странични ефекти. Бързам да Ви успокоя, че аминокиселините нямат абсолютно никакви странични ефекти. Напротив, почти всяко заболявание е резултат от дисбаланс в нашия метаболизъм. Балансът в наличните аминокиселини в организма, определя здравословния метаболизъм. Тялото се нуждае от постоянна доставка на нови аминокиселини. Това се случва по време на биосинтеза на протеин, чрез диетата, или чрез прилагане на подходящи хранителни добавки. Целта е да се запази нашия резерв от аминокиселини постоянно пълен и в правилната комбинация. Ако една или повече аминокиселини не са налични в достатъчно количество, синтеза на протеини ще бъде застрашен, и обмяната на веществата забавена.
Що се отнася до прием на протеин и аминокиселини заедно, причината е скоростта с която се усвояват. Когато Ви е нужно да заредите мускулите с аминокиселини, колкото се може по-бързо, както е по време на много тежки и интензивни тренировки и веднага след тях. Тогава е нужно да добавите и аминокиселини. В тази статия ще разгледаме подробно този въпрос.
 
Голяма част от нашите клетки, мускулити и нашите тъкани, са съставени от аминокиселини, те подкрепят основни функции, необходими за правилното функциониране на тялото ни. Всяка една аминокиселина има определена функция. И когато има недостиг на някоя аминокиселина, тези функции са нарушени. Аминокиселините не са само от значение да придават структура на клетките, те също са от жизнено важно значение в областта на транспорта и съхранението на хранителни вещества от всякакъв вид. Аминокиселините действат върху функциите на органи, жлези, артериите и сухожилията. Те са от съществено значение за заздравяване на рани и образуването на тъканите, особено на ниво мускули, кости, кожа и коса. По същия начин, аминокиселините могат да се бори срещу недостатъци, свързани с метаболитни нарушения от всякакъв вид.Не само за възрастните хора, но от основно значение е и при младите хора, да се спазва следното правило: недостатъчно снабдяване с жизненоважни важни хранителни вещества, като аминокиселините, могат да причинят много вреди. Като проблеми с теглото, загуба на коса, кожни проблеми, нарушения на съня (безсъние) и поведенчески (промени в настроението).
 

Аминокиселини за жени

 

Много от жените се притесняват да пият аминокиселини за да не станат много мускулести. Няма такава опасност :), напротив ако добавите аминокиселини подобрявате Вашата обмяна и така резултатите са по-добри.

Аминокиселини за жени, при диета за отслабване

Разгледай статията Трябва ли жените да приемат аминокиселини [тук...]

 

 

Кога да пия протеин на прах и аминокиселини заедно

Златния Час-Метаболитен прозорец след тренировка

 

Какви протеини и аминокиселини да пия при диета

  • Между 15 минути и 45 минути, има 600% увеличение на глюкозата и синтеза на протеини! 

   От 15 минути до 45 минута след тренировка е най-доброто време в което можете да подобрите синтеза на протеини и въстановяването на гликоген. След 1 час, ще сте загубили този потенциал а след 2 часа, инсулиновите рецептори стават резистентни към инсулин и в този момент, има 100% отрицателен протеинов баланс. По този начин, без хранителна подкрепа/прием на протеин/ в този непосредствено следтренировъчен период, всъщност можете да загубите мускулна масаВсичката, упорита работа във фитнес залата е абсолютно загубена поради факта че оптималното следтренировъчно хранене /protein shake / за пореден път е било подценявано, за своя потенциал да стимулира анаболно състояние от гледна точка на възстановяването на гликогена и синтеза на protein.

 

Кога "лошото момче" инсулин ни е приятел ?

Как действат следтренировъчните добавки ?

 

   Това, което много хора не осъзнават, е, че самият protein shake също стимулира отделянето на инсулин, това има значение след тренировка.Инсулина стимулира транспорта на аминокиселини в клетките за синтеза на протеини,и възстановяване на мускулите. Суроватъчен протеин изолат [WPI] по-специално е мощен стимулатор на инсулин и е важен компонент при следтренировъчните добавки .Инсулинът се приема обикновено като "лошо момче" и по същество, трябва да се контролират инсулиновите нива, ден след ден, за да попречите на развитието на много хронични заболявания като диабет,сърдечни заболявяния и наддаване на тегло. Въпреки това, в  следтренировъчния период, инсулина е ваш приятел и може да ви помогне да увеличите мускулната маса и да се попълни гликогена бързо.Инсулина ще помогне за увеличаване транспорта на глюкоза в клетките на 600%, както е показано по-горе и да се увеличи амино киселинния транспорт до мускулните клетки с 50% , да се стимулира производството на ензими, отговорни за синтеза на протеини с до 67%.

Суроватъчен Протеин Изолат

 

Още една причина "лошото момче" инсулин да Ви е приятел!

 

как се пият правилно протеини и аминокиселини

 

    Кортизолът е хормон на стреса освобождава се, когато тялото ви се бори с инфекция, или ако сте гладни,на диета или след усилени тренировки.Кортизолът е противника на инсулина, след тренировка Кортизолът има антагонистичен ефект към инсулина и прави неща противоположни на това, което прави инсулина. Кортизола разгражда аминокиселини, като глутамин и аланин от мускулите, така че те да могат да се превърнат в глюкоза при нужда по време на много интензивни и тежки тренировки.Ето защо е важно да приемате аминокиселини и протеин и преди тежка интензивна тренировка.Гликогена може да се използва в черния дроб до освобождаване на глюкоза.Не забравяйте, че вашият мозък зависи от глюкозата за да функционира нормално. Тя трябва да бъде предоставена на всяка цена, дори ако това означава загуба на мускулна маса. Гликогена може да намали нивата си бързо по време на интензивни упражнения и  в действителност да бъдат изчерпан в рамките на 20 до 90 минути-в зависимост от фактори като възръст,пол,килограми,здравословно състояние,моментна спортна форма....и т.н. Когато гликогена намалява, кортизол [заедно с епинефрин (адреналин) и норепинефрин (норадреналин)] ще се увеличи за да се гарантира адекватно предлагане на хранителни вещества за мозъка и клетъчни функции.Важно е да се разбере, че тежките интензивни тренировки  са катаболен процес който води до тъканно съкращаване. За да започнете анаболен процес след тренировка, трябва да се сложи край на този процес тъканно разграждане непосредствено след тренировка,като се приемат аминокиселини, (ВСАА), Суроватъчен протеин и глутамин в следтренировъчния protein shake.

Глутамин

След тренировъчните добавки са  предназначени да помогнат нивата на инсулин да  се увеличат,за да се подпомогне процеса на възстановяване ,като се стимулира синтеза на протеин,и улесни транспорта на аминокиселини до мускулните клетки.

Прием на аминокиселини, (ВСАА), Суроватъчен протеин и глутамин в следтренировъчния шейк,е просто задължителен ако уважавате труда си в залата!

Защо е много полезен  прием на протеин и аминокиселини преди тренировка:

Ползи от прием на протеини и аминокиселините преди тренировка

 

  • Прием на протеин, и  аминокиселини с разклонена верига (ВСАА), ще помогне да тренирате по-интензивно ,като сте сигурни че мускулите ви ще имат достатъчна подкрепа за тези яки тренировки. Това важи особенно при напреднали при които мускулната маса е солидна и трябва много протеин за поддържането и. Но не по-малко важно е за хора, коита сега започват или са били прекъснали тренировъчния процес и сега се завръщат в залата. Причината е по-бързата адаптация към натоварването .
  • Значението на протен на прах, хидролизат или свободни аминокиселини, преди тренировка е широко признат,за адаптацията на организма към натоварването. Адаптацията към натоварването е в основата на вашия успех и в дългосрочен план.Тоест ако не успеете да се адаптирате към стреса от тренировката,няма да имате успех, даже по-скоро ще си вредите.Имунитета пада и често се чуствате претренирали.Какво значи да се адаптирате към стреса от тренировката⇔Адаптация и стрес в спортната тренировка
  • Примането на протеин и аминокиселини преди тренировка увеличава синтеза на белтъчини и така допринася за по-бързото им усвояване от мускула. Това повишение на аминокиселини в кръвта също ще помогне за предотвратяване на прекомерно разграждането на мускула по време на тренировка. Предпазва от мускулен катаболизъм и намалява значително нивото на кортизол.
  • Допринася за изгаряне на мазнини-Прием на protein и ВСАА преди тренировка е изключително полезно по време на нисковъглехидратна диета,когато гликогеновите нива са ниски, това води до увеличаване на окислението на мазнини(изгаряне на мазнини). Ускорават обмяната, при което ще горите повече калории и запазват мускула,по време на Високо интензивни интервални тренировки-HIIT, фитнес тренировки или кардио тренировка.

BCAA Аминокиселини-Аминокиселините с разклонена верига

 

Как да пия протеин

Изводи

     

 Важно е, и е добре, да се взима и преди и след тренировка протеин и аминокиселини ,защото хранителните вещества, които поемате около тренировката са от основно значение за вашето развитие и усъвършенстване на тялото. Ако пропуснете прием на protein, бцаа и комплексни аминокиселини преди тренировка, пропускате възможност да тренирате по-тежко и интензивнои да дадете основа за намаляване на след тренировъчния катаболизъм (мускулен разпад).

 Ако пропуснете обаче прием на аминокиселиниВСААСуроватъчен протеин и глутамин в следтренировъчния шейк,затваряте златна възможност за по-добро развитие и възстановяване. Дори и да сте тренирали добре, сте свършили работата наполвина.Няма напредък без добро възстановяване! Независимо дали целите са мускулна маса, отслабване, изчистване на мазнините или издържливост, не пропускайте Златния Час-Метаболитен прозорец.

Аминокиселини отслабване

 

Помагат ли аминокиселините за отслабване. Да, определено! Аминокиселините, са едно от нещата, което трябва задължително да добавите в диетата за отслабване.

Подходящи аминокиселини за жени-прием на аминокиселини от жени

Разгледай статията аминокиселини за отслабване[тук...]

 

Една от най-често срещаните грешки е при трениращите ,които искат да отслабнат и изчистят мазнините е да пропускат прием на протеин и аминокиселини след тренировка,с мотива че не искат да приемат допълнителни калории,особенно след тренировка."

Потил/а съм се толкова много да изгоря калории и сега да приемам допълнително и то точно след тренировка"-Грешка-и то голяма!Ако искате да ускорите обмяната и да заредите мускулите,за да сте тонизирани и силни през целия ден,просто започнете веднага след тренировка!

Източник: Fhl.bg