Масло от Кашу

Масло от Кашу

Масло от кашу за какво помагаЗащо да изберете Масло от Кашу за здравословна закуска

 

Ако искате да замените следобедната Ви закуска, с нещо ново и здравословно, може да се доверите на Масло от кашу, няма да съжалявате! Фъстъчено масло е доста популярно и неговите здравословни ползи са добре познати . Но ако искате да добавите и други здравословни мазнини, или сте от хората с алергии към фъстъци  - помислете за масло от кашу. Мазнините, протеините и фибрите играят роля в поддържането на чувството за ситост. Тъй като маслото от кашу съдържа достатъчно количество мазнини и протеини, както и диетични фибри, това е добър избор, когато искате да ограничите глада. Въпреки доста високото съдържание на мазнини, ядките всъщност Ви помагат при диети за отслабване и изчистване на мазнините. 

 

Здравословни Ползи от Кашу

Кашуто, известно още като индийски фъстък или индийско кашу (Anacardium occidentale) идва от тропическа Южна Америка (главно Бразилия). Тези бъбрековидни ядки (откъдето идва и името им) се отглеждат също в Индия, Виетнам и Централна Африка. Бразилският сорт е по-голям по размер и има сладък вкус, докато индийският е по-малък, по-хрупкав, но по-малко сладък.

Кашуто може да предпази от развитието на диабет тип 2

Учени от университета в Монреал (Канада) и университета в Яунде (Камерун), резултатите от които са публикувани в списанието „Molecular Nutrition & Food Research“. Изследванията им показват, че екстрактът от ядки кашу стимулира процеса на усвояване на глюкозата от мускулните клетки и по този начин - чувствителността на тъканите към инсулин се подобрява. Учените тествали и екстракти от други части на растението, но установили, че те не дават толкова добър ефект. Кашуто също може да се включи в диетата от диабетици, тъй като гликемичният индекс на тези сушени плодове е нисък и възлиза на 15.

 

Какво съдържа Кашуто - Ще Ви бъде полезно да знаете колко калории има


Хранителни стойности на кашу (в 100 g) Енергийна стойност - 533 kcal

  • Общо протеин - 18,22 g
  • Мазнини - 43,85 g
  • Въглехидрати - 30,19 g (включително прости захари 5,91)
  • Фибри - 3,3 g

Витамини: Витамин C - 0 , 5 mg Тиамин - 0,423 mg Рибофлавин - 0,058 mg Ниацин - 1,062 mg Витамин B6 - 0,417 mg Фолиева киселина - 25 µg Витамин Е - 0,90 mg Витамин К - 34,1 µg

Минерали: Калций - 37 mg Желязо - 6,68 mg Магнезий - 292 mg фосфор- 593 mg калий - 660 mg натрий - 12 mg цинк - 5,78 mg

Мастни киселини: наситени - 7,783 g мононенаситени - 23,797 g полиненаситени - 7,845 g

 

Кашуто ще предотврати високото кръвно налягане и сърдечно-съдови заболявания

Ядките кашу подпомагат работата на сърдечно-съдовата система, благодарение на съдържанието на незаменими ненаситени мастни киселини. Те предотвратяват повишаването на нивата на холестерол и триглицериди, а също така се грижат за състоянието на кръвоносните съдове. Освен това кашуто е съкровищница от калий (660 mg / 100 g), който понижава кръвното налягане и кара сърцето да бие редовно. Съдържа и магнезий (292 mg / 100 g), който разширява артериите и предпазва от инфаркти. Освен това кашуто съдържа витамин К (34,1 µg / 100 g), който участва в поддържането на правилната концентрация на факторите на коагулацията. Струва си да се знае, че кашуто (подобно на други ядки) се препоръчва в диетата DASH , т.е. диета, която предотвратява хипертонията.

 

Кашу за подобряване състоянието на нервната система

Кашуто подпомага функционирането на нервната система, тъй като е източник на витамини от група В, особено ниацин (1,062 mg / 100 g), които успокояват нервите, дават енергия и подобряват концентрацията и паметта. Кашуто също дължи своите успокояващо нервите действие на съдържанието на калий и магнезий.

 

Кашу и диети за отслабване. Колко калории имат кашуто?

Кашуто е от по-малко калоричните ядки - 100 г осигуряват 553 ккал. Това никак не е малко, но те могат да бъдат част от диета за отслабване - Защо? Учените, чиито резултати са публикувани в American Journal of Clinical Nutrition, твърдят, че шепа ядки на ден  (кашу) са достатъчни, за да сведе до минимум чувството на глад и слой мазнини около корема. Ядките повишават нивото на серотонин в организма, което едновременно намалява апетита и значително подобрява настроението. Освен това кашуто съдържа ненаситени мастни киселини, които насърчават загубата на тегло.

 

Кашу за здрава коса и нокти

Ядките кашу съдържат селен и цинк, които поддържат косата и ноктите Ви красиви и в най-добро състояние. Поради съдържанието на последния елемент, кашуто се препоръчва за хора, които се борят със чуплива и мазна коса. Цинкът абсорбира себума и предотвратява косопада .

Allnutrition Cashew Cream Crunch

Allnutrition Cashew Cream Crunch с хрупкави парченца кашуAllnutrition Cashew Cream Crunch Маслот..

40.00 лв. 36.00 лв.

Allnutrition Cashew Cream Smooth

Allnutrition Cashew Cream Smooth здравословно масло от кашуМаслото от ядки кашу е изключително в..

40.00 лв. 36.00 лв.